IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Elämänkatsomus ja filosofia
Perustettu
12.1.2006
Tilastot
Käyntejä: 9 362 (1.7.2008 alkaen)
Koko
29 jäsentä
Tyttöjä: 24 (83 %)
Poikia: 5 (17 %)
Keski-ikä
33,8 vuotta
Otos: 25 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 33,4 vuotta
Poikien keski-ikä: 36,9 vuotta
Ylläpitäjä
nonote

Saako lukea puolison tekstiviestit ... kun kännyn lukko on pois päältä ??

  • silverstarsilverstar[#21] 8. huhtikuuta 2018 10:33:02

    Sorin kirjoitti 7.4.2018 10:23: Miks ei sais? Mitä salaista siellä on? Eiks se kuulu ihan luottamukselliseen suhteeseen et voi jakaa asioita toisen kans? Tietty ois hyvä et tästä keskusteltais toisen kans eka.


    Luottamukselliseen suhteeseen kuuluu nimenomaan se, ettei koe tarvetta lukea toisen viestejä.
  • SorinSorin[#22] 8. huhtikuuta 2018 15:37:06

    silverstar kirjoitti 8.4.2018 10:33:
    Sorin kirjoitti 7.4.2018 10:23: Miks ei sais? Mitä salaista siellä on? Eiks se kuulu ihan luottamukselliseen suhteeseen et voi jakaa asioita toisen kans? Tietty ois hyvä et tästä keskusteltais toisen kans eka.


    Luottamukselliseen suhteeseen kuuluu nimenomaan se, ettei koe tarvetta lukea toisen viestejä.


    Niin mut toisaalta, jos siel ei oo mitään ihmeellistä, niin mikset antais toisen lukee? Etkö sä oo tarpeeks avoin sun kumppanin kanssa? Onko sulla oikeesti sellasii salaisuuksii, jotka ei sovi toisen silmille? Jos toisella on pakonomainen tarve kokoajan kytätä sun tekemisiä ilman, että sä oot antanu siihen aihetta, niin sillon sil toisel on ongelmia luottamuksen kans. Ja ne voi olla vakaviakin riippuen siitä, kuinka pitkälle se menee. Mut on ihan peruspsykologiaa et jos toinen vaikuttaa hirveen suojautuvalta, niin se viestii siitä, et siel on jotain kiinnostavaa/salattavaa. Sit ku sul on se vaihtoehto, et voit tarkistaa toisen viestit, niin siit tulee se avoimuuden tunne. Ja kun sielt ei löydy mitään se kertoo toiselle et suhun voi luottaa ja ehkä sitä ei sit kiinnosta enää katella sun viestejä. Luottamus ei oo sellanen asia joka vaan on tai ei oo, luottamus pitää ansaita ja sitä pitää vahvistaa. Ja on ihan hyvä tiedostaa että kukaan ei oo täydellinen, eikä keneenkään voi aina luottaa. Joten on täysin absurdia vaatia toiselta sokeaa luottamusta.
  • 31014743101474[#23] 8. huhtikuuta 2018 18:42:28

    Mun puhelin ja sähköpostit on henkilökohtaisia.
    Ei sillä että siellä ois jotain salaista vaan ihan sen oman yksityisyyden puolesta
    mä haluan että mulla on alue minkä saan pitää itselläni.

    Samasta syystä en asenna facebookin messengeriä. Ihan sama mitä siellä puhutaan, mutta kun ne keskustelut on mun henkilökohtaisia ja periaatteesta
    en halua antaa muiden lukea niitä.

    Mks lukitset kotioven jos sulla ei oo siellä mitään salaista? Ihan vaan siks et se on mun eikä sun koti.
  • GwaurGwaur[#24] 9. huhtikuuta 2018 11:32:05

    Ei todellakaan saa.

    Saako lukea toisen kirjeet jos ne on pöydällä avattujen kirjekuorten sisällä? Ei saa.
  • SorinSorin[#25] 10. huhtikuuta 2018 23:31:32

    jeikkonen kirjoitti 8.4.2018 18:42: Mun puhelin ja sähköpostit on henkilökohtaisia.
    Ei sillä että siellä ois jotain salaista vaan ihan sen oman yksityisyyden puolesta
    mä haluan että mulla on alue minkä saan pitää itselläni.

    Samasta syystä en asenna facebookin messengeriä. Ihan sama mitä siellä puhutaan, mutta kun ne keskustelut on mun henkilökohtaisia ja periaatteesta
    en halua antaa muiden lukea niitä.

    Mks lukitset kotioven jos sulla ei oo siellä mitään salaista? Ihan vaan siks et se on mun eikä sun koti.


    Itseasiassa jos asuis sellases muumilaakso naapurustos jos kaikkiin vois luottaa nii sillon vois pitää ovet auki.
  • SorinSorin[#26] 10. huhtikuuta 2018 23:32:05

    Gwaur kirjoitti 9.4.2018 11:32: Ei todellakaan saa.

    Saako lukea toisen kirjeet jos ne on pöydällä avattujen kirjekuorten sisällä? Ei saa.


    Saa?
  • silverstarsilverstar[#27] 10. huhtikuuta 2018 23:56:26

    Laki koskee myös sinua Sorin. Ja lain mukaan ei saa.

    Ja tohon muumilaakso-kommenttiin... me eletään kuitenkin todellisuudessa. Ja Suomessa. Ja vaikka kaikkiin voiskin luottaa, en silti pitäis kotini ovea auki. Mun koti on mun ja mun perheen ihan oma henkilökohtainen tila. Vieraita voi kutsua jos haluaa. Sama juttu pätee tässä viestien lukemisessa. Mun puhelimen viestit ei sisällä mitään salaista, mut mun puhelin om minun henkilökohtaista omaisuutta, eikä sitä mennä penkomaan vaikka näppäimet olis auki. Sen verran luottamusta pitää parisuhteessa olla. Miks toisen viestit edes kiinnostaa?

    Ei vieraatkaan mun kotiin kutsumatta tai ilmoittamatta tule. Ja mun puolisoni ei lue mun viestejä ellen erikseen pyydä että katotko kuka tekstaa. Hän tietää, että mun puhelin on mun, eikä hänellä oo mielenkiintoa tai tarvetta sitä tonkia.
  • SorinSorin[#28] 11. huhtikuuta 2018 00:05:17

    silverstar kirjoitti 10.4.2018 23:56: Laki koskee myös sinua Sorin. Ja lain mukaan ei saa.

    Ja tohon muumilaakso-kommenttiin... me eletään kuitenkin todellisuudessa. Ja Suomessa. Ja vaikka kaikkiin voiskin luottaa, en silti pitäis kotini ovea auki. Mun koti on mun ja mun perheen ihan oma henkilökohtainen tila. Vieraita voi kutsua jos haluaa. Sama juttu pätee tässä viestien lukemisessa. Mun puhelimen viestit ei sisällä mitään salaista, mut mun puhelin om minun henkilökohtaista omaisuutta, eikä sitä mennä penkomaan vaikka näppäimet olis auki. Sen verran luottamusta pitää parisuhteessa olla. Miks toisen viestit edes kiinnostaa?

    Ei vieraatkaan mun kotiin kutsumatta tai ilmoittamatta tule. Ja mun puolisoni ei lue mun viestejä ellen erikseen pyydä että katotko kuka tekstaa. Hän tietää, että mun puhelin on mun, eikä hänellä oo mielenkiintoa tai tarvetta sitä tonkia.


    Meneepä kommentit epätoivoseks kun nyt pitää jo kaivaa laki mukaan :D ja mitä tulee ns muumilaaksoon niin et oo vissiin koskaan asunu missään pienemmäs kylässä? Ja nimenomaan suomessa se on mahollista. Tai on ollu ainakin.
  • silverstarsilverstar[#29] 11. huhtikuuta 2018 00:21:51

    Sorin kirjoitti 11.4.2018 00:05:
    silverstar kirjoitti 10.4.2018 23:56: Laki koskee myös sinua Sorin. Ja lain mukaan ei saa.

    Ja tohon muumilaakso-kommenttiin... me eletään kuitenkin todellisuudessa. Ja Suomessa. Ja vaikka kaikkiin voiskin luottaa, en silti pitäis kotini ovea auki. Mun koti on mun ja mun perheen ihan oma henkilökohtainen tila. Vieraita voi kutsua jos haluaa. Sama juttu pätee tässä viestien lukemisessa. Mun puhelimen viestit ei sisällä mitään salaista, mut mun puhelin om minun henkilökohtaista omaisuutta, eikä sitä mennä penkomaan vaikka näppäimet olis auki. Sen verran luottamusta pitää parisuhteessa olla. Miks toisen viestit edes kiinnostaa?

    Ei vieraatkaan mun kotiin kutsumatta tai ilmoittamatta tule. Ja mun puolisoni ei lue mun viestejä ellen erikseen pyydä että katotko kuka tekstaa. Hän tietää, että mun puhelin on mun, eikä hänellä oo mielenkiintoa tai tarvetta sitä tonkia.


    Meneepä kommentit epätoivoseks kun nyt pitää jo kaivaa laki mukaan :D ja mitä tulee ns muumilaaksoon niin et oo vissiin koskaan asunu missään pienemmäs kylässä? Ja nimenomaan suomessa se on mahollista. Tai on ollu ainakin.


    Laki on mainittu keskustelun kommenteissa useita kertoja. En tiedä onko se nyt niin epätoivoista. Ja joo, asun tälläki hetkellä naapurustossa jossa kaikki tuntevat toisensa mutta ei kukaan toisen asuntoon tule kutsumatta tai ilmoittamatta. Sellaista vois kutsua vaikkapa käytöstavoiksi.

    Aloittaja on kuitenkin varmasti jo päätöksensä tehnyt, lukeeko vai jättääkö lukematta, joten jättäydyn nyt ulos tästä :)
  • SorinSorin[#30] 11. huhtikuuta 2018 00:24:11

    silverstar kirjoitti 11.4.2018 00:21:
    Sorin kirjoitti 11.4.2018 00:05:
    silverstar kirjoitti 10.4.2018 23:56: Laki koskee myös sinua Sorin. Ja lain mukaan ei saa.

    Ja tohon muumilaakso-kommenttiin... me eletään kuitenkin todellisuudessa. Ja Suomessa. Ja vaikka kaikkiin voiskin luottaa, en silti pitäis kotini ovea auki. Mun koti on mun ja mun perheen ihan oma henkilökohtainen tila. Vieraita voi kutsua jos haluaa. Sama juttu pätee tässä viestien lukemisessa. Mun puhelimen viestit ei sisällä mitään salaista, mut mun puhelin om minun henkilökohtaista omaisuutta, eikä sitä mennä penkomaan vaikka näppäimet olis auki. Sen verran luottamusta pitää parisuhteessa olla. Miks toisen viestit edes kiinnostaa?

    Ei vieraatkaan mun kotiin kutsumatta tai ilmoittamatta tule. Ja mun puolisoni ei lue mun viestejä ellen erikseen pyydä että katotko kuka tekstaa. Hän tietää, että mun puhelin on mun, eikä hänellä oo mielenkiintoa tai tarvetta sitä tonkia.


    Meneepä kommentit epätoivoseks kun nyt pitää jo kaivaa laki mukaan :D ja mitä tulee ns muumilaaksoon niin et oo vissiin koskaan asunu missään pienemmäs kylässä? Ja nimenomaan suomessa se on mahollista. Tai on ollu ainakin.


    Laki on mainittu keskustelun kommenteissa useita kertoja. En tiedä onko se nyt niin epätoivoista. Ja joo, asun tälläki hetkellä naapurustossa jossa kaikki tuntevat toisensa mutta ei kukaan toisen asuntoon tule kutsumatta tai ilmoittamatta. Sellaista vois kutsua vaikkapa käytöstavoiksi.

    Aloittaja on kuitenkin varmasti jo päätöksensä tehnyt, lukeeko vai jättääkö lukematta, joten jättäydyn nyt ulos tästä :)


    Se on ihan sama mitä laki sanoo siihen nähden et mitä suhteessa on sovittu :D ja niin tosiaan mähän puhuin vaan siitä et voiko ovet pitää lukitsemattomina, en siitä että mentäis randomisti toisten koteihin pyöriin.
  • GwaurGwaur[#31] 12. huhtikuuta 2018 10:25:45

    Sorin kirjoitti 11.4.2018 00:24: Se on ihan sama mitä laki sanoo siihen nähden et mitä suhteessa on sovittu :D


    Ehkä, jos asiasta on sovittu.

    Selkeästi keskustelun avauskysymys koskee tilannetta, jossa asiasta ei ole sovittu. Jos asiasta olisi sovittu, niin eihän sitä tarvitsisi kysyä.
  • walkout__walkout__[#32] 15. huhtikuuta 2018 11:39:10

    Vähän mun mielestä sairaanloista mustasukkaisuutta.
  • 35545733554573[#33] 18. huhtikuuta 2018 17:35:11

    saatko mennä vieraan ihmisen asuntoon jos ovi ei oo lukossa
  • 35545733554573[#34] 18. huhtikuuta 2018 17:35:25

    golderi kirjoitti 18.4.2018 17:35: saatko mennä vieraan ihmisen asuntoon jos ovi ei oo lukossa
    valoja päälle taas
  • SorinSorin[#35] 18. huhtikuuta 2018 23:42:53

    golderi kirjoitti 18.4.2018 17:35: saatko mennä vieraan ihmisen asuntoon jos ovi ei oo lukossa


    puhutaanko me nyt vieraan ihmisen puhelimesta?

    Ja joo itseasiassa jos jonkun ovi on auki niin ihmettelisin kyl ja kävisin huhuilee et onko vahingossa auki ja jos kukaan ei vastaa niin menisin kattomaan et onhan kaikki kunnossa. Ja oon näin tehnytkin.
  • 35545733554573[#36] 20. huhtikuuta 2018 05:11:23

    Sorin kirjoitti 18.4.2018 23:42:
    golderi kirjoitti 18.4.2018 17:35: saatko mennä vieraan ihmisen asuntoon jos ovi ei oo lukossa


    puhutaanko me nyt vieraan ihmisen puhelimesta?

    Ja joo itseasiassa jos jonkun ovi on auki niin ihmettelisin kyl ja kävisin huhuilee et onko vahingossa auki ja jos kukaan ei vastaa niin menisin kattomaan et onhan kaikki kunnossa. Ja oon näin tehnytkin.
    sua ei ihan hirveesti taida kiinnostaa muiden ihmisten yksityisyys
  • 35606023560602[#37] 20. huhtikuuta 2018 08:50:39

    Mielestäni ei saa,pitää luottaa toiseen sen verran..puhelinta tarkoitan..
  • SorinSorin[#38] 20. huhtikuuta 2018 22:53:49

    golderi kirjoitti 20.4.2018 05:11:
    Sorin kirjoitti 18.4.2018 23:42:
    golderi kirjoitti 18.4.2018 17:35: saatko mennä vieraan ihmisen asuntoon jos ovi ei oo lukossa


    puhutaanko me nyt vieraan ihmisen puhelimesta?

    Ja joo itseasiassa jos jonkun ovi on auki niin ihmettelisin kyl ja kävisin huhuilee et onko vahingossa auki ja jos kukaan ei vastaa niin menisin kattomaan et onhan kaikki kunnossa. Ja oon näin tehnytkin.
    sua ei ihan hirveesti taida kiinnostaa muiden ihmisten yksityisyys


    Kuis nyt näin? Kiinnostaa toki, mut huoli ihmisten hyvinvoinnista menee kyl sen edelle.
  • SkiZoSkiZo[#39] 21. huhtikuuta 2018 00:57:01

    Ainahan sitä saa ja/tai voi kaikenlaista tehdä, kunhan a) tietää miksi on niin tekemässä ja b) ottaa myös vastuun tekemisistään *silmien pyörittelyä*
  • 35606523560652[#40] 1. toukokuuta 2018 19:29:01

    Jos puolisolla ei ole mitään salattavaa niin harvemmin se siitä mitään hepuleja vetää.

    Itselle olisi seurustellessa ihan sama jos puolisi lukisi viestit. Saisipa mielenrauhan jos sitä jokin asia vaivaisi.