IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Elämänkatsomus ja filosofia
Perustettu
9.3.2005
Tilastot
Käyntejä: 10 367 (1.7.2008 alkaen)
Koko
173 jäsentä
Tyttöjä: 132 (77 %)
Poikia: 41 (23 %)
Keski-ikä
37,8 vuotta
Otos: 109 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 36,8 vuotta
Poikien keski-ikä: 40,7 vuotta

Mitä mieltä olet kasvissyönnistä? Miksi? Oletko kasvissyöjä? Miksi/miksi et?

Seuraava sivu »
  • mandikomandiko[#41] 27. marraskuuta 2012 12:27:10

    [[tom kirjoitti 27.11.2012 08:06: Olen kasvissyöjä ja ylpeä siitä, vaikka saankin kuulla asiasta isältä (joka on vannoutunut lihansyöjä) ja äitiltä, joka valittaa että on raskasta tehdä kahta eri ruokaa kotona. Poikaystävänikin varmaan toivoisi, että söisin lihaa.

    Kasvisyömiseni alkoi siitä, että lopetin ekaksi punaisen lihan, sitten kanan ja lopuksi kalan. Käytän kuitenkin maitotuotteita ihan suht. säännöllisesti :3
    Kasvissyömisen syy minulla on se, että en vain pidä lihan mausta, makkaran haju kuvottaa yms. Työskentelen silti kokkialalla ja eikä minulla ole mitään ongelmaa käsitellä lihoja.
    4 vuotta kasvissyöntiä takana.



    Jotenkin tässä jäi vaivaamaan se, että jos olet itse kokkilinjalla ja äitiäsi kasvisruoan tekeminen haittaa, mikset tee ruokaasi itse? :--D
  • 31871683187168[#42] 27. marraskuuta 2012 15:27:13

    mandiko kirjoitti 27.11.2012 10:27:
    [[tom kirjoitti 27.11.2012 08:06: Olen kasvissyöjä ja ylpeä siitä, vaikka saankin kuulla asiasta isältä (joka on vannoutunut lihansyöjä) ja äitiltä, joka valittaa että on raskasta tehdä kahta eri ruokaa kotona. Poikaystävänikin varmaan toivoisi, että söisin lihaa.

    Kasvisyömiseni alkoi siitä, että lopetin ekaksi punaisen lihan, sitten kanan ja lopuksi kalan. Käytän kuitenkin maitotuotteita ihan suht. säännöllisesti :3
    Kasvissyömisen syy minulla on se, että en vain pidä lihan mausta, makkaran haju kuvottaa yms. Työskentelen silti kokkialalla ja eikä minulla ole mitään ongelmaa käsitellä lihoja.
    4 vuotta kasvissyöntiä takana.



    Jotenkin tässä jäi vaivaamaan se, että jos olet itse kokkilinjalla ja äitiäsi kasvisruoan tekeminen haittaa, mikset tee ruokaasi itse? :--D



    oon laiska, mut kyll mä syön jtn mitä aina keksin xD
  • 35578003557800[#43] 18. joulukuuta 2022 15:04:02

    Olen kaikkiruokainen, syön lihaa myös sillä se on ravintotiheää.
    Sisältää paljon vitamiineja ja hivenaineita mitä ei kasviksista saa että
    myös siitä saa helposti imeytyvää proteiinia.
    Mitä lähempää ruoka tulee, sen parempi vaihtoehto.
    Rakastan avocadoja ja manteleita mutta en niitä itse osta
    koska ne pitää tuoda rapakon takaa rahtaamaalla.

    Lihassa toki suosin eniten riistaa mutta myös lähellä tuotettua lihakarjan lihaa,
    mieluusti nautaa taikka lammasta.

    Ylipäänsä rakastan ruokaa ja syömistä.
    Kasvisruoat, vegeruoat tai liha- ja kalaruoat on nam.

    En tuomitse ihmisiä heidän ruokailutottumuksien puitteissa
    vaan miten he kohtelee toinen toistaan.

    Tämän enempää en ala jankkaamaan moraalisaarnoja
    kenellekään että mitä ihmisen kuuluisi syödä.
  • 35781323578132[#44] 8. tammikuuta 2023 08:23:42

    Spektri
  • DimkeflurZDimkeflurZ[#45] 12. tammikuuta 2023 21:36:10

    Olen huomannut että kasvisruokavalio usein on hitusen kalliinpi kuin lihaakin sisältävä, eikä kaikkein köyhimmille ehkä siksi voi suositella pelkkää vegeä...
  • 35798863579886[#46] 13. tammikuuta 2023 10:15:17

    Itse olen sekasyöjä siitä syystä, etten sairauteni vuoksi kykene olemaan täysin kasvisruokavaliolla/vegaani. Jostakin on saatava proteiinia, kun kasvikunnan proteiinit ei oikein sovi minulle. Jos tätä sairautta ei olisi, niin tuskinpa juurikaan söisin lihaa. En kuitenkaan näe lihansyöntiä pahana asiana, sillä se voi olla myös ekologinen teko. Toki onhan lihan tuotanto ja kulutus aikamoista nykypäivänä, ja siitä syystä suosin itse lähiruokaa. Kuten tuossa jo aiemminkin tuli jollain esiin, niin mitä lähempänä tuotettu sen parempi. Itse maatilalla varttuneena ihmisenä tiedän mistä se ruoka tulee, eikä sen puolesta esimerkiksi eläimen teurastaminen ole minulle shokeeraava asia. En halua yleistää, mutta ehkäpä joissakin tapauksissa ihmisten käsitys lihan tuotannosta voi olla hämärtynyt. Ja tätä tarkoitan lähinnä sillä, että nykyään tarjolla on niin paljon erilaisia eineksiä; lihapullia, nakkeja, nugetteja jne. jotka ei ole lihaa juuri nähneetkään.
    Sitten myös tuosta ruoan hinnasta, mikä myös tuli aiemmin esiin. Kaikki ei kykene olemaan kasvissyöjiä tai vegaaneja siitä syystä, ettei vaan pysty sellaiseen taloudellisesti. Sehän on ihan lottovoitto, mikäli asuu sellaisessa asunnossa, missä on mahdollista kasvattaa jotain kasviksia edes pienellä pläntillä ulkona. Mutta tällaistakaan vaihtoehtoa ei läheskään kaikilla ole. En itse halua tuomita muita ihmisiä ruokailutottumustensa vuoksi, sillä kaikkihan meistä tarvitsee jotakin sapuskaa elääkseen. Se, mitä kukin valitsee lautaselleen, on jokaisen henkilökohtainen asia. Olen itse nimittäin saanut kuulla sitä, miten sairauteni on olevinaan "tekosyy" olla olematta vegaani, ja pahaltahan se on näin kroonisesti sairaana tuntunut... Se, että syön lihaa (mieluusti sitä lähellä tuotettua) ei tarkoita sitä, ettenkö tekisi muita ekologisia tekoja ja valintoja. Mutta en tahdo tuomita ketään. Jokainen tehkööt ja syökööt omien valintojensa pohjalta.
Seuraava sivu »